پوست وزیبایی

Main My profile designer
در باره ي ما

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوند روزانه
هاستhttp://" title="سایت بازرگان">سایت بازرگان
تبادل لینک
تبادل لینک
تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک
درج آگهی رایگان
واضح
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
سفارش آنلاین قلیون
:: تمام پيوندها ::
جستجو در سايت
"لطفا از کلمات کليدي براي جستجو استفاده کنيد !!!


طراح قالب

Www.LoxBlog.Com
لاک ناخن

ن


:ریاست انجمن متخصصین پوست ایران برخی از مشکلات مثل کمبود آهن و بیماری های پوستی را بر سلامت ناخن ها موثر دانست و گفت: یکی از دلایل شکنندگی ناخن ها کمبود آهن است.
دکتر پرویز طوسی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«برای داشتن ناخن های سالم افراد بایستی توجه داشته باشند به هنگام شستشو و گردگیری از دستکش استفاده کنند تا آسیبی به ناخن های آنها وارد نشود همچنین مصرف روزانه 3 الی 4 بار از مرطوب کننده های ناخن توصیه می شود.»
وی ادامه داد:«استفاده از لاک ها در صورتی که استاندارد بوده و از نوع خوبی باشد مشکلی برای ناخن های فرد بوجود نمی آورد اما افراد باید توجه داشته باشند که رنگ لاک های غیراستاندارد بر روی ناخن ها به جای مانده و به ناخن ها آسیب وارد می کند.»
ریاست انجمن متخصصین پوست ایران افزود:«برخی از مشکلات مثل کمبود آهن و بیماری های پوستی بر روی ناخن های افراد اثر گذاشته و موجب شکننده شدن ناخن ها و تغییر شکل ناخن ها می شود که درمان آن بسته به نوع بیماری صورت می گیرد.»

 

لاک های غیر استاندارد به ناخن آسیب میرساند


 

 

منبع:سلامت نیوز



نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:شکنندگی ناخن,تاثیر کمود اهن برناخن,|


مراقبت از مو


چگونه از موهايمان مراقبت کنيم؟


اين روزها اگر سري به بازار لوازم آرايش بزنيد با محصولات مختلفي براي مراقبت و حفظ حالت و زيبايي موها هم مواجه خواهيد شد؛ از انواع سرم‌ها و کرم‌ها گرفته تا موس و ژل. اما آيا مي‌دانيد که روش استفاده از هريک از اين محصولات چگونه است و کدام محصول براي چه کسي مناسب‌تر است؟ اگر نمي‌دانيد بد نيست نگاهي به اين مقاله بيندازيد...


سرم مو

سرم‌هاي مو براي براق‌کردن موها، ترميم موهاي آسيب‌ديده و پيشگيري از ابتلا به موخوره وارد بازار شد. سرم مو بايد پس از استحمام و در حالي که موها کمي نم دارند، ابتدا به کف دست ماليده و سپس موها با آن ماساژ داده شوند. بهتر است که فقط ساقه و نوک موهاي خود را به سرم مو آغشته کنيد و از تماس آن با ريشه موهايتان تا حد امکان جلوگيري کنيد. در برخي از موارد به دليل تماس مداوم سرم با ريشه موها، فرد مصرف‌کننده دچار شوره سر يا ريزش موي ناحيه‌اي مي‌شود. البته ممکن است هيچ کدام از اين مشکل‌ها براي شما پيش نيايد، اما احتياط شرط عقل است. اگر موهاي خشکي داريد، مي‌توانيد از سرم موهايي بر پايه چربي استفاده کنيد تا علاوه بر درخشندگي، چربي سلول‌هاي موهايتان هم حفظ شود. در عوض اگر موهايتان چرب است، به شما توصيه مي‌کنيم از سرم‌هايي بر پايه آب براي نرمي و درخشندگي موهاي خود کمک بگيريد. سرم موهاي ويتامينه از انواع عادي آنها بهتر هستند. راستي! يادتان باشد که بهتر است اتو يا سشوار کردن موي خود را پس از آغشته کردن آن به سرم مو انجام دهيد تا موهاي صاف و در عين حال، براقي داشته باشيد. سرم مو به هيچ عنوان مانند ژل‌ها، پوسته پوسته نمي‌شود و چسبناک نيست. به علاوه، مي‌تواند وز موها را هم به سادگي بگيرد. به همين دليل هم طرفداران زيادي در بين مو فرفري‌ها دارد.


موس مو

هدف اصلي از توليد موس‌ها، حالت دادن يا حفظ حالت موها بوده است. معمولا موس‌ها درجه‌بندي دارند. هرچقدر درجه آنها بالاتر باشد، ميزان حالت‌پذيري مو هم به کمک آنها بيشتر مي‌شود. مثلا قدرت حالت‌دهي موس شماره 1 از موس شماره 3 به مراتب کمتر است. موس‌ها محصولاتي کف‌مانند (مثل خمير ريش) هستند که شما مي‌توانيد پس از استحمام، مقداري از آن را در حالي که موهايتان کمي نم دارد، کف دست خود اسپري کنيد و موها را با آن ماساژ دهيد. استفاده از موس، هيچ محدوديتي ندارد و شما مي‌توانيد تمام موهاي خود را از ساقه تا ريشه با آن ماساژ دهيد. اگر موهايتان کمي حالت‌دار است، مي‌توانيد پس از خيس کردن، آنها را با موس شماره 5 ماساژ دهيد و بلافاصله موهايتان را با سشوار و به صورت نامرتب خشک کنيد. در اين صورت، موهايي فر و زيبا خواهيد داشت. موس‌هاي شماره 1 تا 3 براي موهاي فر و شماره 4 به بالا براي موهاي لخت و صاف مناسب‌تر هستند. با بالا رفتن شماره موس، موهاي شما هم پس از استفاده از آن خشک‌تر خواهد شد. بنابراين اگر موهاي خشکي داريد، از موس‌هاي ملايم شماره 1 يا 2 استفاده کنيد. اين را هم بگوييم که در خريد موس‌ها نبايد خسيسي کنيد. معمولا موس‌هاي مرغوب‌تر، موها را نرم‌تر مي‌کنند و عطر بهتري هم دارند. يادتان باشد که استفاده از موس براي افراد مبتلا به آسم و آلرژي اصلا مناسب نيست. اين محصولات عطر زيادي دارند و مي‌توانند باعث آزار بيماران مبتلا به آسم و آلرژي شوند.

ماسک مو و کرم مو

ماسک‌هاي مو هم جزو محصولات نسبتا تازه‌وارد به بازار زيبايي هستند. اين محصولات با هدف مراقبت از موها و ترميم موهاي آسيب‌ديده و رنگ‌شده به بازار آمده‌اند. نحوه استفاده از ماسک‌ها به اين صورت است که پس از شستن موها با شامپو و آبکشي آنها، کمي ماسک مو را کف دستتان بريزيد و به آرامي موهاي خود را با آن ماساژ دهيد. حالا با توجه به نوع و مارک ماسک مو، اين محصول بايد 5 تا 15 دقيقه روي موها بماند و سپس آبکشي شود. ماسک مو براي افرادي که موهاي خشک، وز يا رنگ‌شده دارند، بسيار مناسب است و موي آنها را بسيار نرم و لطيف مي‌کند. استفاده از ماسک مو نياز به مصرف نرم‌کننده را در افرادي که موهاي خشکي دارند هم از بين مي‌برد. برخي از افراد به شدت به انواعي از ماسک‌هاي مو واکنش نشان مي‌دهند و دچار ريزش مو مي‌شوند. بنابراين اگر بعد از شستن موهاي خود با ماسک مو حس کرديد که دچار ريزش موي غيرطبيعي شده‌ايد يا موهاي کم‌پشتي داريد، قيد استفاده از اين محصول را بزنيد. کرم مو، محصولي قديمي با فرمولي ساده و بر پايه چربي است. اين محصول براي افرادي که موهاي خشکي دارند، بسيار مناسب است. کرم مو بايد به منظور پيشگيري از ايجاد موخوره در موهاي خشک، فقط به نوک و ساقه موها ماليده شود. در صورت آغشته کردن کل موها به کرم مو، به طور حتم با موهايي چرب و نامرتب که ظاهر کثيفي هم دارند، مواجه خواهيد شد. استفاده از کرم مو حالتي چسبنده به موها مي‌دهد و ممکن است در صورت خوابيدن روي زمين، کرک فرش به موهايتان بچسبد و ظاهر نامناسبي براي موهايتان درست کند.


ژل و تافت

هردوي اين محصولات براي حفظ حالت موها به بازار آمده‌اند. استفاده از اين دو محصول مي‌تواند موها را به شدت خشک و شکننده کند. ابتلا به موخوره هم جزو شايع‌ترين عوارض استفاده از ژل و تافت است. به همين دليل به افرادي که موهاي خشکي دارند، توصيه مي‌شود که به هيچ عنوان سراغ چنين محصولاتي نروند. آنهايي هم که موهاي چرب يا معمولي دارند، بايد مصرف ژل يا تافت را به مواقع و مراسم‌هاي خاصي مانند جشن عروسي محدود کنند. اگر موهاي بلند خود را به ژل يا تافت آغشته کرده‌ايد، حتما پيش از شستن آنها با شامپو، از يک نرم‌کننده ملايم کمک بگيريد تا دچار ريزش موي منطقه‌اي و موقتي يا گره خوردن موهايتان در هم نشويد.

منا بع Hair Care, WebMD

 

 موسسه فرهنگی ابن سینا



نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:مراقبت از مو,سرم مو ,ژل مو,موس مو,کرم مو,تافت,,|


8توصيه براي شما كه مي‌خواهيد گن بخريد
داوري درباره گن لاغري


 

با سردشدن هوا، تمايل خانم‌ها براي استفاده از گن‌هاي لاغري زياد مي‌شود. آنها ديگر دغدغه گرما و عرق‌كردن ندارند و از فرصت استفاده مي‌كنند تا حداقل به اين روش چند سايز كم كنند و موضعي لاغر شوند. اگر شما نيز از طرفداران اين نوع لباس‌ها هستيد، قبل از خريد به اين 8 توصيه عمل كنيد.

 

1.فريب شعارهاي تبليغاتي را نخوريد

«درمان سلوليت يا چاقي موضعي به‌و‌سيله ميكروماساژهاي ملايم و دائمي كه باعث افزايش جريان خون و لنف در لايه‏هاي زيرين پوست، سوزاندن كالري بيشتر در ماهيچه‏ها و در نتيجه از بين رفتن چربي‏هاي انباشته (سلوليت) طي چند روز مي‌شود...»؛ «كاهش توده چربي، افزايش صافي، نرمي و قابليت كشساني پوست، کاهش سايز دور كمر، باسن و ران، كاهش چين‏هاي ايجادشده روي شكم و ران، برطرف‌سازي استريا، بهبود و اصلاح جريان خون، اصلاح دفرميتي بدن بدون احساس سنگيني و درد...» اين تبليغات واقعا اغواکننده‌اند و هر فردي را به خريد گن‌هاي لاغري براي داشتن اندامي زيبا تشويق مي‌کنند اما اين شعارها تا چه حد حقيقت دارند؟ قبل از خريد بهتر است در مورد خصوصيات واقعي گن‌ها و تاثير آنها تحقيق کنيد.

 

2.بزرگ‌تر يا كوچك‌تر از سايز نخريد

هرگز فقط به برچسب يا مارك يك لباس و نوشته‌هاي روي آن يا حتي صحبت‌هاي فروشنده يا يك دوست اعتماد نكنيد. قبل از خريد، حتما آن را تن كنيد. ممكن است سايز شما و سايزي كه روي لباس نوشته شده، يكي به نظر برسد اما يك سايز كوچك‌تر يا بزرگ‌تر مناسب شما باشد. بعد از پرو، اندازه‌اي كه در آن احساس راحتي بيشتري داريد، انتخاب كنيد. يكي از اشتباه‌هاي رايج خانم‌ها، انتخاب گن كوچك‌تر از سايز خودشان است. اين كار باعث بروز چين‌هاي ريز روي پوست مي‌شود، درحالي كه انتخاب گن مناسب به صافي پوست كمك مي‌كند.

3.سفيد نخريد

هرگز گن سفيد رنگ انتخاب نكنيد. بهترين رنگ براي لباس‌هاي زير فرم‌دهنده، كرم و مشكي است. حتي زير يك لباس سفيد نيز گن كرم‌رنگ زيباتر است.

 

4.لباسي را كه براي آن گن مي‌خريد، همراه ببريد

اگر قرار است گن را با لباس خاصي تن كنيد (لباس عروس يا مجلسي) حتما لباس را هنگام پرو گن همراهتان ببريد. گاهي پوشيدن گن همراه اين‌گونه لباس‌ها به جاي اينكه اندام را زيباتر نشان دهد، آن را نازيبا جلوه مي‌دهد. ممكن است خط كمر گن از روي لباس مشخص باشد يا گن باعث لاغرشدن يك اندام و بيرون‌زدن گوشت و پوست در ناحيه‌اي ديگر شود. در ضمن اگر لباس همراهتان باشد، مي‌توانيد گن را با قد و رنگ آن هماهنگ كنيد.

 

5.به جنس پارچه دقت كنيد

بهتر است گن از جنس ليزي مثل مخلوطي از پلي‌استر و اسپاندكس باشد. ابريشم و ژرسه نيز مناسب هستند كه خط دوخت آنها از روي لباس مشخص نمي‌شود.

 

6.به شكل بدنتان توجه كنيد

لباس‌هاي زير فرم‌دهنده مختلفي در بازار موجود است. برخي از انواع آنها تمام اندام را جمع مي‌كنند اما برخي ديگر قسمت سينه يا باسن را نمي‌پوشانند، بنابراين با توجه به اندازه اندام خود گن مناسبتان را انتخاب كنيد.

 

7.فقط گاهي بپوشيد

گن معمولا انجام حركات بدن و كشساني پوست را كاهش مي‌دهد پس از آن در برخي از شرايط و موقعيت‌ها استفاده كنيد. فراموش نكنيد فقط پوشيدن گن به لاغرشدن كمك نمي‌كند بلكه اين لباس‌ها مي‌توانند براي چند ساعتي يكي، دو سايز شما را لاغرتر نشان دهند. اگر مي‌خواهيد واقعا سايز كم كنيد، بايد به فكر رژيم غذايي صحيح و ورزش باشيد.

منبع: Plaisir-sante

موسسه فرهنگی ابن سینا

 



نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:گن لاغری,چربی سوزی,سلولیت,صافی پوست,,|


 

 

 

و معايب بخورهاي گرم و سرد
آيا پوست ما به اين دستگاه ها نياز دارد؟


با شروع فصل پاييز و زمستان كه هوا سرد و خشك مي‌شود، بسياري از افراد درصدد پيداكردن راهي براي مرطوب نگه‌داشتن پوستشان هستند. يكي از كارهاي مفيدي كه مي‌توان انجام داد، استفاده از بخار آب براي مرطوب‌كردن لايه شاخي پوست است...

 بخور آب براي لايه شاخي پوست مفيد است البته به شرط اينكه پس از استفاده از بخور، پوست خود را با استفاده از يك كرم مرطوب‌كننده نرم كنيد. تبليغات بي?پايه باعث شکل?گيري باورهاي غلطي در استفاده از بخور شده است.

 

بخور آب معمولي براي رفع خشكي پوست بسيار خوب است و شما را شاداب‌تر مي‌كند، اما تصوراتي مبني بر اينكه بخور بر منافذ باز پوست تاثير مي‌گذارد غلط است. بخوردادن تاثيري در بستن منافذ باز پوست ندارد.

اگر شما مشكل پوستي خاصي نداريد و لايه شاخي پوستتان سالم است و قادر است آب موجود در خود را حفظ كند با بهره‌گيري از بخار آب مي‌توانيد پوستتان را شاداب‌تر كنيد و حتي اگر لايه شاخي پوست اين فاكتور سلامت را نداشته باشد و مدام خشك و پوسته‌پوسته شود، در اين حالت هم استفاده از بخور آب معمولي و كرم مرطوب‌كننده مي‌تواند پوست را بهتر و شاداب‌تر نشان دهد. اين حالت در برخي از بيماري‌هاي ژنتيكي كه به كاهش غدد چربي‌ساز و كاهش غدد توليد عرق منجر مي‌شوند، ديده مي‌شود. اين افراد به دليل بيماري ذاتي‌اي كه دارند، پوستشان خاصيتي پيدا مي‌كند كه تمايل به پوسته‌پوسته شدن دارد كه اين حالت ناراحت‌كننده است و بخور مي‌تواند برايشان مفيد باشد.
ازآنجا که استفاده از دستگاه‌هاي بخور سرد و بخور گرم در خانواده‌ها رايج شده است، لازم به توضيح است كه بخاري كه سرد باشد، لايه شاخي پوست را مي‌شكند ولي مختصر دماي آن در حد 14 تا 20 درجه مي‌تواند لطافت خاصي به پوستتان ببخشد. خانواده‌هايي كه زمينه حساسيت و آلرژي دارند، يعني در فصل‌هاي خاص سوزش و آبريزش از چشم دارند يا خارش چشم، خارش پوست، كهير يا ديگر علامت‌هاي آلرژيك مانند علايم آسم، مي‌توانند با استفاده از بخار آب، هواي مطبوع‌تري را در فصل سرد داشته باشند. اگر شما هيچ زمينه آلرژيكي در خانواده به صورت ارثي نداريد، نيازي نيست هزينه خريد دستگاه بخور را به خودتان تحميل كنيد. در قديم كه چراغ‌هاي غذاپزي يا گرمايشي بسيار وجود داشت، در فصل سرد خانم‌ها با قرار دادن يك كتري يا ظرف آب، هواي خانه‌هايشان را از خشكي درمي?آوردند و به آن لطافت مي‌دادند. هم تنفس راحت‌تر بود و پوست مرطوب مي‌ماند اما امروزه دستگاه‌هاي بخور جاي آن را گرفته است. استفاده از بخور مانعي ندارد اما به مصرف‌كنندگاني كه تصور مي‌كنند بخور معجزه مي?کند و مي?توانند مشکلات پوستي يا خصوصيت ژنتيكي خود مانند داشتن منافذ باز پوست را با بخور دادن از بين ببرند، توصيه مي?کنم منتظر چنين معجزه?اي نباشند.




نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:بخارسرد,بخارگرم,,|


 

 

 

ترجمه:ندا احمدلو/چگونه پوست مان را شفاف تر کنيم؟
رژيمي براي شفاف سازي پوست ها


بيشتر خانم‌ها دوست دارند هميشه پوستي شفاف و شاداب داشته باشند؛ به‌خصوص اگر قرار باشد لباس عروسي به تن کنند و براي يک شب هم که شده، گل سر سبد مجلس باشند...

 استفاده از انواع کرم‌هاي شيميايي آرايشي، مي‌تواند به سادگي آنها را به اين هدف برساند اما اگر قرار است به اين زودي‌ها جشن عروسي‌تان را برگزار کنيد، پيشنهاد ديگري برايتان داريم؛ از همين امروز، به مدت 10 روز برنامه صبحانه خود را تغيير دهيد و صبحانه پيشنهادي ما را روي ميز بچينيد. خوردن اين 10 نوع صبحانه مفيد و مغذي مي‌تواند به شما براي برداشتن10 قدم بلند تا داشتن پوستي زيبا كمك كند.

 

1.روز 1 : املت ايتاليايي

2 گوجه‌فرنگي بزرگ را با يک زرده تخم‌مرغ و نيمي از سفيده آن مخلوط کنيد و با افزودن يک قاشق مرباخوري روغن زيتون و نصف فلفل‌دلمه‌اي قرمز، يک املت ايتاليايي خوشمزه براي صبحانه روز اول خود درست کنيد. دکتر جسيکا وئو، متخصص پوست و مو از دانشگاه لس‌آنجلس و نويسنده کتاب «صورتتان را تغذيه کنيد» مي‌گويد: «گوجه‌فرنگي يکي از بزرگ‌ترين دوستداران پوست ماست»! مطالعات اخير دانشمندان آمريکايي هم نشان مي‌دهد که مصرف سبزي‌ها و صيفي‌هاي قرمزرنگ به کاهش علايم آفتاب‌سوختگي، افزايش ساخت کلاژن در پوست و کم شدن چين‌وچروک‌هاي پوستي کمک مي‌کند.

 

2.روز 2 : املت ميوه‌ها و جوي دوسر

مصرف جوي دوسر، هم براي سلامت قلب مفيد است و هم به حفظ سلامت و زيبايي پوست کمک مي‌کند. شما مي‌توانيد صبحانه روز دوم را با مخلوطي از جوي دوسر بوداده يا آب‌پز، به همراه کمي سيب و انجير ‌تکه‌شده درست کنيد. يعني پس از مخلوط کردن اين مواد با يکديگر، کمي عسل روي آنها بريزيد و با استفاده از بخار آب سماور يا کتري، اجازه بدهيد عسل به خورد جو و ميوه‌ها برود. املت جو و ميوه‌ها مي‌تواند بهترين جايگزين براي غلات صبحانه سرشار از شکر باشد. هر چقدر مصرف شکر ممکن است باعث ايجاد آکنه در پوست صورت شود، خوردن عسل و سيب از چروک و افتادن پوست پيشگيري مي‌کند و به آن لطافت و نرمي مي‌بخشد.

 

3.روز 3 : املت يوناني

براي تهيه املت يوناني کافي است حدود
300 گرم اسفناج خام و خردشده را با يک تخم‌مرغ، يک قاشق مرباخوري روغن زيتون يا هسته انگور و مقدار بسيار کمي نمک مخلوط کنيد و اين مخلوط را 20 تا 30 دقيقه روي حرارت بسيار ملايم اجاق گاز بگذاريد تا کاملا بپزد. ويتامين A موجود در اسفناج مي‌تواند قرمزي و تا حدي لکه‌هاي پوستي صورت را از بين ببرد و تخم‌مرغ هم به حفظ نرمي و افزايش انعطاف‌پذيري پوست کمک مي‌کند. به علاوه، آنتي‌اکسيدان‌هاي موجود در اين املت مانند لوتئين و زيگزانتين، آثار مخرب اشعه مضر UV را روي پوست دست و صورت از بين مي‌برند.

 

4.روز 4 : آب توت‌فرنگي و کيوي

اگر وقت کافي براي تهيه يک صبحانه مفصل نداريد، بهتر است صبح اين روز را به جاي قهوه‌هاي فوري پرکالري، با يک ليوان پر از آب توت‌فرنگي و کيوي شروع کنيد. اين آبميوه در کمتر از 5 دقيقه آماده مي‌شود و ويتامين C فراوان موجود در اين ميوه‌ها مي‌تواند تا حد قابل قبولي به حفظ نرمي و لطافت پوست صورت کمک کند. ويتامين C، باعث افزايش ساخت کلاژن در پوست و پيشگيري از چروکيدگي آن مي‌شود. اگر دوست داشته باشيد، مي‌توانيد کيوي‌ها را خيلي خوب بشوييد و آنها را با پوستشان آب بگيريد تا دريافت ويتامين C در بدنتان بالاتر ‌رود.

 

5.روز 5 : کيک سيب و گردو

درست کردن صبحانه اين روز به وقت بيشتري نياز دارد اما کيک سيب و گردو از سالم‌ترين و مغذي‌ترين صبحانه‌ها براي حفظ سلامت پوست و قلب است به‌خصوص اگر آن را با آب سيب که سرشار از فيبر است يا با آب پرتقال که غني از ويتامين‌ C است، بخوريد. طرز تهيه کيک سيب و گردو مانند کيک اسفنجي است. براي تهيه اين کيک بايد از آرد کامل سبوس‌دار (مانند آرد نان سنگک)، تکه‌هاي سيب زرد سفت و گردوهاي خرد شده استفاده کنيد. ميزان شير، تخم‌مرغ و شکر هم که به اندازه کيکي که قرار است بپزيد، بستگي دارد. امگا3 موجود در گردو، سلامت و شادابي پوست را برايتان به همراه دارد و از خشکي و پوسته‌پوسته شدن پوست دست و صورتتان هم در اين روزهاي سرد و خشک سال، پيشگيري مي‌کند.

 

6.روز 6 : لقمه موز و شکلات تلخ

شايد اين صبحانه به نظر کمي عجيب بيايد اما درست کردن آن به سادگي درست کردن يک نيمرو است! کمي شکلات تلخ را روي بخار سماور يا کتري، آب کنيد و آن را روي يک کف دست نان سبوس‌دار بماليد و تکه‌هاي موز را روي شکلات قرار دهيد. اگر اين صبحانه را با يک ليوان شير کم‌چرب مصرف کنيد، احتمال پوسته‌پوسته و خشک شدن پوستتان را به حداقل مي‌رسانيد و يک گام بزرگ هم در راه حفظ لطافت و نرمي پوست خود برمي‌داريد.


7.روز 7 : پنير خامه‌اي و نان سبوس‌دار

يکي از دلايل کدر شدن پوست صورت، کاهش ميزان چربي آن است. بيشتر عروس خانم‌ها عادت دارند کمي پيش از جشن عروسي‌شان، رژيم غذايي بگيرند و اين رژيم مي‌تواند باعث کدر و تيره شدن رنگ پوست آنها بشود بنابراين خوردن روزي يک وعده غذاي کمي چرب مانند نان سبوس‌دار همراه پنير خامه‌اي و 2 گردو يا ماهي سالمون بخارپز که سرشار از امگا3 است، مي‌تواند به حفظ شفافيت پوست کمک کند.

8.روز 8 : چاي سبز

امروز به جاي چاي معمولي يا حتي قهوه، يک ليوان چاي سبز همراه با صبحانه‌تان بنوشيد. محققان ژاپني معتقدند نوشيدن چاي سبز مي‌تواند آثار مخرب اشعه فرابنفش خورشيد را روي پوست از بين ببرد و از ابتلا به سرطان پوست هم پيشگيري کند.

 

9.روز 9 : غلات سبوس‌دار با موز و عسل

غلات سبوس‌دار حاوي آنتي‌اکسيدان‌هايي هستند که باعث جوان و زيبا ماندن پوست مي‌شوند. زينک موجود در اين غلات به ساخت بيشتر کلاژن و بازسازي نهايي پوست، کمک مي‌کند. براي مغذي‌تر کردن اين غلات، مي‌توانيد کمي موز و عسل را هم در وعده صبحانه به آنها اضافه کنيد تا يک غذاي کامل پوست را در اختيار داشته باشيد.

 

10.روز 10 : سيب‌زميني شيرين

بتاکاروتن موجود در سيب‌زميني‌هاي شيرين مي‌تواند مانند يک کرم ضدآفتاب براي پوست باشد. با خوردن سيب‌زميني شيرين آبپز در وعده صبحانه، بدن بتاکاروتن و ويتامين A خوبي دريافت مي‌کند و پوست از آفتاب‌سوختگي و خشکي، درامان مي‌ماند.

منبع: مايوکلينيک




نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:پوست شفاف,رژیم برای ازبین بردن چین وچروک,,|



اخبار پوست و مو 354


ادامه دارد....

داروي جوان‌كننده پوست

در راه است

ديلي‌ميل: دانشمندان اعلام كردند نوعي داروي جوان‌كننده جديد ساخته‌اند كه مي‌تواند سلول‌هاي پوست انسان را به باززايي خودشان وادار كند. پژوهشگران اعلام كردند كه اين محصول جديد مي‌تواند با نفوذ به اعماق پوست، چين و چروك را از بين ببرد و پوست آسيب‌ديده را ترميم كند. در حقيقت اين محققان موادشيميايي مصنوعي‌اي ساخته‌اند كه رفتار مواد شيميايي طبيعي را تقليد مي‌كند و به سطح پوست نفوذ و باززايي سلول‌هاي پوستي را تحريك مي‌كند. تاثير مواد شيميايي طبيعي به مرور زمان و با افزايش سن كاهش مي‌يابد. از اين‌رو محققان اميدوارند اين دارو بتواند محرك‌هايي ايجاد كند كه پوست را به بهبود وضعيت و ظاهرش وادارد. محققان با آزمايش اين دارو شاهد بروز بهبودهايي در خاصيت كشساني، نازكي و صافي پوست بودند. با اين حال دانشمندان بر اين باورند كه هنوز بايد فرايند سيگنال‌دهي و پيري سلول را بيشتر بشناسند. هر چند اين دارو تاثير بسزايي در جوان سازي پوست دارد و قرار است امسال به شكل كرم وارد بازار شود.


استرس، روند سفيدشدن مو را تشديد مي‌کند

فارس: يک متخصص پوست و مو گفت: «استرس، سفيد شدن مو را تشديد مي‌کند اما رنگ مو تاثيري در افزايش سفيدي مو ندارد.» حبيب انصارين اظهار داشت: «علت اصلي سفيد شدن مو ژنتيکي است. برخي باور دارند موهاي كساني که مويشان زود سفيد مي‌شود، ديگر نمي‌ريزد در صورتي که اين باور غلط است.»

وي افزود: «برخي افراد موهاي ضخيم و پرپشتي دارند که به صورت ژنتيکي نمي‌ريزد اما اينکه هر کس موي پرپشت دارد، حتما مويش زودتر سفيد مي‌شود يا اگر سفيد شد، نمي‌ريزد باور غلطي است.» اين متخصص پوست و مو افزود: «در مواردي که فرد سوءتغذيه داشته باشد نيز ممکن است مو زودتر سفيد شود ولي به‌طور قطعي نمي‌توان گفت موهاي افراد عادي با کوچک‌ترين کمبود تغذيه‌اي سفيد مي‌شود.»

انصارين، استرس را از عوامل مهم سفيدشدن مو دانست و گفت: «اتفاق‌هايي که انسان را تحت‌فشار شديد روحي قرار مي‌دهند، مانند از دست رفتن عزيزان، روند سفيدشدن موها را تسريع مي‌کند به‌شرطي که فرد از لحاظ ژنتيکي هم زمينه آن را داشته باشد.»

 



نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:علت سفید شدن مو,داروی جوان کننده پوست,|


چگونه بدون دکلره موها را روشن کنیم

 

علي منوچهري/آرايشگر و مدرس موسسه آرايشگري
چگونه بدون دكلره موها را روشن کنيم؟


در ميان آرايشگران اصطلاحي وجود دارد كه مي‌گويند «رنگ، رنگ را باز نمي‌كند» اما در صورتي كه آرايشگري توانايي و مهارت لازم را داشته باشد، مي‌تواند بدون پودردكلره و با استفاده از اكسيدان و رنگ موي مناسب، رنگ موي تيره‌اي را به پايه روشن درآورد. نکته مهم اين کار هم دقت در انتخاب رنگ و اكسيدان است...



در بازار امروز رنگ موي ايران، اکسيدان شماره 1 يا 6 درصد، شماره 2 يا 9 درصد و شماره 3 يا 12 درصد وجود دارد كه باتوجه به رنگ دلخواه بايد از اكسيدان مناسب آن استفاده كرد.

در صورتي كه شخصي موهاي نازك رنگ‌نشده داشته باشد و بخواهد موي خود را 3 درجه روشن كند با استفاده از اكسيدان شماره 2 يا همان 9 درصد و تركيب آن با رنگ دلخواه مي‌تواند مو را 3 درجه روشن کند هرچه مو ضخيم‌تر و تيره‌تر باشد، بايد از اكسيدان درصد بالايي استفاده شود.

اكسيدان شماره يك يا 6 درصد براي موهايي كه مي‌خواهند تنها يك درجه روشن شود، پيشنهاد مي‌شود و اكسيدان 12 درصدي براي روشن كردن 4 تا 5 درجه مو كاربرد دارد. بايد توجه داشت كه رنگ و اكسيدان به تنهايي هيچ تاثيري روي مو ندارند و بايد از تركيب هر دو استفاده كرد.

موهايي كه سفيدي آنها بيش از 50 درصد است، رنگ موهاي شماره 00 پيشنهاد مي‌شود.

در برخي از برندهاي معروف، رنگ موهايي با نام اسپيشيال بلوند وجود دارد كه مي‌توان با استفاده از اكسيدان مناسب و بدون پودردكلره رنگ مو را تا پايه 6 درجه روشن كرد.

در صورتي كه مو از قبل هاي‌لايت شده باشد با استفاده رنگ‌هاي اسپيشيال مي‌توان مو را به رنگ دلخواه درآورد.

بايد به اين نكته توجه داشت كه رنگ و اكسيدان مصرفي براي رنگ مو به جنس، پايه اصلي رنگ مو بستگي دارد. دقت در انتخاب اكسيدان و رنگ موي مناسب مي‌تواند ما را به رنگ دلخواه نزديك كند.

 

 



نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:روشن کردن مو بدون دکلره,|


چگونه جای جوش را ازبین ببریم

 

وقتي جوش مي‌زنيم 4 نوع جوشگاه يا جاي جوش ممکن است باقي بماند؛ لک قرمز، لک تيره، فرورفتگي سطح پوست و برجستگي روي پوست. برخي بيماران 2 يا چند نوع از اين آثار را همزمان در پوست خود دارند بنابراين دانستن اينکه با چه روش‌هايي مي‌توان جاي اين جوش‌ها را از بين برد، مهم است:

1 لکه‌هاي قرمز: ابتدا بايد جوش‌هاي صورت کاملا درمان شوند. لکه‌هاي قرمز حداکثر 6 ماه به دنبال بهبود جوش‌ها خودبه‌خود برطرف مي‌شوند. اگر در برخي موارد مقاوم بودند و خودبه‌خود برطرف نشدند، با ليزر PDL مي‌توان آنها را درمان کرد. قبل از اين اقدام بايد مطمئن شد جوش‌ها کاملا ريشه‌کن شده‌اند.


2.لکه‌هاي تيره: ابتدا بايد جوش‌هاي صورت کاملا درمان و از دستکاري جوش‌ها به‌طور جدي پرهيز شوند. کرم‌هاي لايه بردار راه اول درمان هستند. اين کرم‌ها براي جلوگيري از عودکردن جوش‌ها موثرند. راه دوم، در صورت پاسخ نگرفتن از روش اول، پيلينگ يا ميکرودرم ابريشن است. قبل از تمام اين اقدام‌ها بايد مطمئن شد جوش جديد ايجاد نمي‌شود.


3.فرورفتگي سطح پوست: فقط در برخي از افراد مبتلا به جوش، فرورفتگي روي پوست ايجاد مي‌شود و اين افراد به‌طور ژنتيکي مستعد اين عارضه هستند. راه اول درمان، مصرف آکوتان است. اکوتان جوش‌ها را ريشه‌کن و از به وجود آمدن فرورفتگي‌هاي جديد پيشگيري مي‌کند. آکوتان در بهبود فرورفتگي‌ها کمي موثر است. يک سال پس از مصرف آخرين اکوتان، اگر همچنان جاهاي فرورفته باقي مانده بود، بهترين درمان ليزر فراکشنال CO2 است. البته فررفتگي‌هاي ناشي از جوش انواع مختلف دارند. برخي مثل دهانه چاه ديواره‌هاي عمودي و تيز دارند که در اين موارد ليزر بهترين روش درماني است و برخي مثل دره، ديواره‌هاي شيب‌دار دارند که در اين صورت، بهترين راه، ابتدا عمل بازسازي ساب‌سيژن و سپس ليزر خواهد بود. با وجود ليزر فراکشنال CO2، «درم‌ابريشن» و «پانچ» منسوخ شده است.


4.برجستگي روي سطح پوست: اين عارضه کمتر از موارد ديگر شايع است. اگر برجستگي به شکل گوشت اضافه يا «کلوييد» در ناحيه بالاي کمر و پشت و سينه‌ها ايجاد شود، بهترين راه درمان، تزريق آمپول کورتون همراه ليزر PDL است (بايد جلسه‌هاي مکرر اين کار انجام شود)، اما اگر به شکل برجستگي‌هاي ريز روي چانه يا بيني ايجاد شود، بهترين روش از بين بردن آنها ليزر CO2 معمولي است.


منبع ؛دکتر شیزپور

 



نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:جای جوش,لکه تیره,لکه قرمز,کاربردلیزر,برجستگی پوست,فرورفتگی پوست,,|


رژیم هنرپیشه های هالیوود

 


رژيم شماره 1

آنجلينا جولي، بازيگر معروف هاليوود، بعد از آنكه فرزندان دوقلوي خود را به روش سزارين به دنيا آورد، حتي يك دقيقه از رژيم‌گرفتن غفلت نكرد. برخلاف زناني كه به فرزندشان شير مي‌دهند و شيردهي خوب در كاهش وزنشان موثر است، متاسفانه اوشيردهي را آغاز نكرد بنابراين كار سخت‌تري در پيش داشت. او حتي قبل از تولد فرزندانش هم ماهي سالمون در وعده صبحانه مصرف مي‌كرد و بعد از زايمان نيز غذاي اصلي روزانه او ماهي سالمون، سبزي‌هاي گريل‌شده، پنير سفيد كم‌چرب و ميوه‌هاي تازه بود. او در حال حاضر به وزن قبل از بارداري خود بازگشته و از آنجا كه دوست دارد دوباره باردار شود، مصرف ويتامين‌هاي مخصوص پره?ناتال (مولتي‌ويتامين‌هايي كه قبل از دوران بارداري بايد آنها را مصرف كرد) را آغاز كرده است.


رژيم شماره 2

جنيفر لوپز بعد از به دنيا آوردن فرزندان دوقلويش، 23 كيلوگرم اضافه وزن پيدا كرد اما 7 ماه بعد اندام او دقيقا مثل قبل از بارداري‌اش بود. به گفته خودش، تنها رمز موفقيت او ورزش است. او طي اين مدت حداقل روزي 3 ساعت ورزش متناوب داشت. در كنار ورزش، رژيم مشهور كم‌قند را انتخاب كرد. در طول روز ميزان مصرف كالري دريافتي‌اش از 1400 فراتر نرفت و مصرف هر نوع شكلات، شيريني يا حتي ميوه‌هاي خشك براي او ممنوع شد. طي 7 ماه، او 18 كيلوگرم وزن كم كرد.


رژيم شماره 3

ماه نوامبر 2010 «اشلي سيمسون» فرزند خود را به دنيا آورد و به شكلي باورنكردني دوباره به وزن قبل از بارداري خود رسيد. وي براي رسيدن به اين هدف دستورات «جكي كلر» را كه يك متخصص تغذيه قديمي و حرفه‌اي با شعار آشتي‌دادن مردم با موادغذايي سالم و پيروي از تعادل غذايي است، اجرا كرد. اين خانم جوان همچنين اقدام به تاسيس رستوراني كرد كه منوي آن شامل غذاهاي آماده با ميوه و سبزي‌هاي فصل، ماهي و غذاهاي كم‌چرب است. او در دوران بارداري عادت‌هاي بدي مثل مصرف زياد فست‌فود پيدا كرده بود كه بعد از زايمان با كنارگذاشتن آن و مصرف بيشتر نان سبوس‌دار و ميوه در وعده صبحانه و ورزش توانست اضافه وزن بعد از بارداري‌اش را از بين ببرد.


رژيم شماره 4

جسيكا آلبا 4 ماه بعد از زايمان توانست وزن اضافه خود را پايين آورد. او براي اين منظور رژيم گوشت مرغ و سبزي‌ را انتخاب كرد. اين موادغذايي انرژي‌زا‌ اما كم‌كالري هستند. وي در طول روز فقط سبزي‌هاي برگ‌سبز، گردو يا يك مشت تخمه مي‌خورد و ميان‌وعده‌هايش هم شامل تخم‌مرغ آبپز بود. او در كنار رژيم غذايي، ورزش را هم به برنامه روزانه‌اش افزود؛
10 دقيقه پياده‌روي روزانه روي تردميل،
10 دقيقه دويدن و يك ساعت بدنسازي و تمرين ورزش‌هاي رزمي البته همراه با نوشيدن آب فراوان، از اسرار كاهش وزن اوست.


رژيم شماره 5

کريستينا آگيلرا در ماه ژانويه 2008 فرزند خود را به دنيا آورد، به دليل مصرف بالاي شكلات در طول دوران بارداري 18 كيلوگرم اضافه وزن داشت كه مجبور شد آن را با رژيم سخت در كنار ورزش پايين آورد، ولي طي 4 ماه بعد از زايمان، فقط ميوه و سبزي‌ و آب فراوان مصرف مي‌كرد. كريستينا تمام موادغذايي پركالري از جمله گوشت قرمز، ماهي و نان را از برنامه غذايي‌اش حذف كرد و براي تسريع روند كاهش وزن، رو به ورزش شديد آورد، يعني 90 دقيقه تمرين شديد بدني 5 بار در هفته.

منبع: grazei.fr

 



نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,|


پف دور چشم

 

پف و كبودي زير چشم 2 منشاء عمده دارد؛ يا در اثر بيماري به‌خصوص بيماري‌هاي كليوي، كبدي يا نارسايي قلب و احتباس آب و مواد زائد در بافت نرم بدن از جمله بافت زير چشم‌ها به وجود مي‌آيد و به دنبال ملاحظات خاص غذايي و رژيم درماني (محدوديت مصرف نمك و آب و برخي فلزات سنگين) برطرف خواهد شد يا به علت شيوه زندگي غلط و الگوي غذايي نامناسب و ناپرهيزي‌هاي افراطي و دفعي غذايي رخ مي‌دهد...

 استراحت كم و مصرف غذاهاي سنگين و زياد به‌خصوص موادغذايي شور مانند خيارشور يا غذاهاي با پروتئين بالا مانند انواع كباب يا گوشت مي‌توانند باعث بروز اين حالت شوند. اين نوع موادغذايي نيتروژن بالايي توليد مي‌كنند كه مدت‌ها در بدن باقي مي‌ماند و تا زماني كه دفع شود، در نسوج نرم بدن انباشته خواهد شد. كساني كه استعداد ابتلا به پف و سياهي دور چشم دارند، بهتر است از خوردن پروتئين‌هاي سنگين يا با حجم بالا و غذاهاي شور پرهيز كنند. برخي كمبودهاي ويتاميني و اختلال‌هاي عروقي از جمله كمبود ويتامين C نيز مي‌تواند باعث فشار به مويرگ‌هاي زير چشم و سياهي موضعي ‌شود. اگر سياهي زيرچشم ارثي باشد و فرد مشكل كلسترول نداشته باشد، مي‌توان از منابع ژلاتين غضروفي نيز براي برطرف‌شدن مشكل استفاده‌كرد. كمبود برخي آنتي‌اكسيدان‌ها نيز مي‌تواند باعث كبودي زيرچشم شود. خستگي، نور زياد يا آلودگي هوا به اكسيدان‌هايي كه در بدن وجود دارند، كمك مي‌كنند تا باعث تخريب سلول‌ها و از كنترل خارج شدن تنظيمات سلولي و ملانوسيت‌ها شوند. به دنبال اين موضوع تركيب‌هاي آهن در موضع از بين مي‌رود و فرد دچار كبودي زير چشم مي‌شود. در اين موارد علاوه بر استراحت كافي و استفاده از كرم‌هاي مناسب آنتي‌اكسيداني، بايد از تركيب‌هاي آنتي‌اكسيدان مانند ويتامين E كه در جوانه گندم، روغن‌ها و ويتامين‌ C كه در ميوه و سبزي‌هاي تازه وجود دارد و تركيب‌هاي كيوتين موجود در برخي ميوه‌ها و جلبك‌ها، نيز استفاده كرد.                              دکتر هاتف شجاعی

 



نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:پف دورچشم,کبودی دورچشم,,|


پلینگ

 

چند قانون کلي پيش از انجام پيلينگ يا استفاده از ماسک‌هاي مختلف خانگي براي رفع لکه‌هاي پوستي وجود دارد؛ بايد صورتتان را خوب بشوييد و با دستمالي نرم، آن را خشک کنيد، تا حد امکان پوستتان را بعد از پيلينگ از تابش مستقيم نور آفتاب دور نگه داريد و صورتتان را پس از استفاده از ماسک‌هاي طبيعي، با آب ولرم و صابون‌هاي حاوي نرم‌کننده بشوييد.


7 راه براي از بين بردن لکه‌هاي پوستي

1.روزي 2 بار يک پنبه تميز را به کمي آب پرتقال يا آب ليموترش آغشته کنيد و آن را روي لکه‌هاي پوست دست يا صورتتان بماليد. آب پرتقال و ليموترش، حاوي مقادير قابل‌توجهي ويتامين C و انواع آنتي‌اکسيدان هستند و مي‌توانند در کم‌رنگ كردن لکه‌هاي پوستي نقش بسزايي داشته باشند.

2.مخلوطي از 2 عدد بادام پوست‌کنده و رنده‌شده، يک عدد سفيده تخم‌مرغ و نصف قاشق غذاخوري آب ليموترش درست کنيد. اين مخلوط را پس از هم زدن و يکدست كردن، روي پوست صورتتان بماليد و اجازه دهيد تا خشک شود. در حالي که اين ماسک طبيعي روي پوستتان است، با کسي حرف نزنيد و نخنديد تا روي صورتتان خشک نشود و پوستتان چروک نيفتد. پس از گذشتن 10 دقيقه، صورتتان را با آب خنک بشوييد و با حوله‌اي نرم آن را خشک کنيد. اگر اين کار را روزي يکبار، به مدت 10 روز انجام دهيد، مطمئن باشيد پوستي شفاف، زيبا و بدون لک خواهيد داشت.

3.  100 گرم برگ ريحان و نعناع خشک و پودر شده را با هم مخلوط کنيد. سپس کمي پودر زردچوبه و آب گل محمدي به آن بيفزاييد و خميري يکدست با آنها تهيه کنيد. اين خمير را يک روز در ميان به مدت 2 هفته روي صورتتان بگذاريد و هر بار هم پس از 10 تا 15 دقيقه، با آب ولرم آن را بشوييد تا پوستي صاف و بدون لک داشته باشيد.

4.براي از بين بردن لکه‌هاي قهوه‌اي روي پوست و جوشگاه‌ها، روزي يکبار به مدت 15 دقيقه، مخلوطي از عسل و پودر زعفران ساييده شده را روي لکه‌ها يا جوشگاه‌هاي خود بگذاريد.

5.قرار دادن مخلوطي از آب‌ليموي تازه، سير رنده شده يا پياز قرمز روزي 2 بار، به مدت 6 تا 7 هفته روي پوست، شما را از شر جوشگاه‌ها و لکه‌هاي قهوه‌اي روي پوست دست، صورت و کمر خلاص خواهد كرد.

6.هر شب مقداري روغن کرچک روي لکه‌هاي قهوه‌اي پوست صورت بماليد و در صورت امکان، صورتتان را با يک باند نازک، بانداژ کنيد تا روغن به بالش يا رختخوابتان ماليده نشود. اين کار را به مدت 2 تا 3 هفته انجام دهيد تا اثر معجزه‌آساي آن را در از بين بردن لکه‌هاي قهوه‌اي پوستتان ببينيد.

7.شير ترشيده حاوي اسيد لاکتيک است که مي‌تواند لکه‌هاي قهوه‌اي روي پوست را از بين ببرد، بنابراين اگر شير ترشيد،‌ آن را به جاي دور ريختن، روي صورتتان بماليد.

8.يك قاشق چاي خوري پودر دارچين را با يک قاشق غذاخوري عسل مخلوط کنيد و هر روز صبح پس از بيدار شدن و پيش از صرف صبحانه، آن را 20 دقيقه روي پوست صورت خود بماليد. اين کار خيال شما را بابت از بين رفتن سريع و آسان لکه‌هاي پوستي راحت مي‌کند.


7 راه براي انجام پيلينگ خانگي

1.پيش از هر چيزي، پس از پيلينگ پوست صورتتان، حتما از نرم‌کننده‌هاي ملايم استفاده کنيد تا دچار خشکي و ترک پوست نشويد. ضمن اينکه مواد مخصوص پيلينگ را هم نبايد اطراف چشم‌ها بماليد.

2.پس از پيلينگ پوست صورت، کمي خيار رنده شده روي پوست خود قرار دهيد تا التهاب و قرمزي ناشي از پيلينگ از بين برود.

3.توت‌فرنگي، حاوي اسيدساليسيليک است. اسيدساليسيليک، يکي از مهم‌ترين مواد تشکيل‌دهنده کرم‌هاي پيلينگ و ضدلک محسوب مي‌شود بنابراين مي‌توانيد کمي توت‌فرنگي رنده شده را با يک عدد سفيده تخم‌مرغ و 2 قطره روغن زيتون مخلوط کنيد و آن را به مدت 20 دقيقه روي پوستتان قرار دهيد. با اين کار از شر سلول‌هاي مرده و لکه‌هاي پوستي خلاص خواهيد شد و پس از 2 هفته پوستي نرم و شفاف خواهيد داشت.

4.کمي روشور (سفيدآب) را رنده و با مقداري آبليموي ترش مخلوط و خمير يکدستي درست کنيد. اين خمير را پيش از استحمام 15 دقيقه روي پوست صورتتان قرار دهيد. پس از شستن آن، مي‌بينيد تمام سلول‌هاي مرده پوستتان کنده مي‌شوند و صورتتان طراوت خاصي به دست مي‌آورد. اگر هفته‌اي يک يا 2 مرتبه، اين کار را انجام دهيد، تا حد زيادي از شر جوش‌هاي سرسياه، جاي جوش و لکه‌هاي پوستي خلاص مي?شويد.

5.يک عدد سفيده تخم‌مرغ را با 2 قاشق غذاخوري آب پرتقال مخلوط کنيد. اين مخلوط را 20 دقيقه روي پوستتان قرار دهيد تا اثر شگفت‌انگيز و طبيعي آن را در پيلينگ پوستتان ببينيد. سفيده تخم‌مرغ، حاوي آنزيمي به نام «ليسوزين» است که باکتري‌هاي سطح پوست را جذب مي‌کند و از بين مي‌برد. آب پرتقال هم حاوي اسيدسيتريک است. اسيدسيتريک سلول‌هاي مرده پوست را از سطح آن جدا مي‌کند و باعث ترميم پوست با سلول‌هاي تازه مي‌شود.

6.  5 قاشق غذاخوري آب سيب را با کمي ژلاتين آب‌شده مخلوط کنيد و اين مخلوط را 2 تا 3 دقيقه حرارت دهيد. پس از ولرم شدن، آن را 30 دقيقه روي پوست صورت خود بگذاريد و سپس با آب ولرم صورتتان را بشوييد. با اين کار، تعداد زيادي از سلول‌هاي مرده پوستتان جدا مي‌شوند و از بين مي‌روند.

7.  3 قاشق غذاخوري آب گوجه‌فرنگي را با 1 قاشق غذاخوري آب ليموترش و کمي پودر ژلاتين ساده مخلوط کنيد. سپس تمام کارهايي که در مورد قبل انجام داديد، درباره اين مخلوط هم انجام دهيد. شما مي‌توانيد براي از بين بردن سلول‌هاي مرده پوستتان، يک روز از اين ماسک و يک روز هم از ماسک آب سيب و ژلاتين استفاده كنيد.

منابع:موسسه فرهنگی ابن سینا

 



نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:لایه برداری,پلینگ,,|


جه ضد افتابی بخریم

 يكي از مسايل مهم در مورد استفاده از ضدآفتاب، ميزان مصرف و همچنين زمان مصرف آن است. ضدآفتاب را بايد 20 دقيقه قبل از خروج از منزل مصرف و هر 2 ساعت يکبار آن را تمديد كرد. در هر بار استفاده، بايد به اندازه يك بند انگشت از ضدآفتاب را روي پوست صورت و نيز پشت دست‌ها استفاده كرد. بنابراين يك تيوب 30 يا 50 گرمي ضدآفتاب اصولا بايد هر 2 تا 3 هفته تمام شود در صورتي كه بسيار مي‌بينيم كه افراد يك تيوب ضدآفتاب را در كل يك فصل تابستان هنوز تمام نكرده‌اند! يكي از مسايل مهم در مصرف ناكافي ضدآفتاب قيمت آن است که باعث مي‌شود مصرف‌کننده به قولي صرفه‌جويي کند! البته مساله ديگر هم ناآگاهي از چگونگي مصرف کرم‌هاي ضدآفتاب است که افراد نمي‌دانند بايد چه ميزان کرم به صورت خود بزنند. عده‌اي از افراد تصور مي‌كنند ضدآفتاب خوب، ضدآفتاب خارجي است در صورتي كه اين تصور كاملا اشتباه است. اگر افراد بخواهند از ضدآفتاب‌هاي خارجي استفاده كنند بايد مبلغ قابل‌توجهي را هر ماه هزينه کنند و اين مساله ناخودآگاه باعث كم شدن ميزان استفاده از ضدآفتاب و افزايش آثار مضر اشعه‌فرابنفش روي پوست مي‌شود. نكته مهمي كه وجود دارد اين است كه بسياري از فرآورده‌هاي آرايشي-بهداشتي ساخت كشورمان از كيفيت بسيار خوبي برخوردارند و لزومي ندارد افراد به‌خصوص كساني كه از درآمد متوسط برخوردار هستند، از ضدآفتاب‌هاي خارجي استفاده كنند. ضدآفتاب‌هايي که فاکتور حفاظت در برابر اشعه يا SPF‌ مناسب داشته باشند (بالاي 15) مي‌‌توانند پوست را در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت کنند                                                 منبع:دکتر بهروز باریک بین متخصص پوست



نوشته شده توسط parnia | لينک ثابت |دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:چه ضد افتابی بخریم,|


آخرين مطالب
خرید محصولات 18
جدیدترین محصولات
خرید محصولات 3
خرید محصولات 2
خرید محصولات 1
لاک ناخن
مراقبت از مو
چگونه بدون دکلره موها را روشن کنیم


موضوعات
مراقبت های پوستی درمان تیرگی دورچشم چه ضد افتابی یخریم پلینگ پف دور چشم دوست و دشمن پوست خشکی پوست رژیم هنرپیشه های هالیوود رژیم خوب برای پوست بد چگونه جای جوش را از بین ببریم مراقبت ازمو ایا گن لاغری موثر است دستگاه ها بخار موثرند رزیم شفاف سازی پوست چگونه جای جوش را از بین ببریم دارو جوان کننده پوست
پيوند وبلاگ

ردیاب خودرو همسریابی درگاه واسط

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست وزیبایی و آدرس fshaya.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

آرشيو
آبان 1391
مهر 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
نويسندگان
نويسنده وبلاگ :
parnia
آمار سايت
كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS
لوگوي دوستان
موزيک و کد جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 26
بازدید کل : 43971
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content